فروش فرش ماشینی کاشان

اخبار و مقالات » مقالات

تاریخ ثبت : دو شنبه 9 بهمن 1402


فرش های ماشینی و دستباف از گذشته یکی از لوازم مورد نیاز در منزل افراد بوده اند . فرش های ماشینی امروزه با توجه به سبک و طرح های متنوع و بسیار زیادی که دارند در کنار قیمت هایی ارزان تر از فرش دستباف به خوبی توانسته اند به جایگاه بالایی برسند. از آن جایی که ایران یکی از کشور هایی است که وجود فرش در هر خانه ای دیده می شود پیشرفت زیادی نیز در عرصه تولید فرش های ماشینی و دستباف داشته است که در فرش های کاشان ارزانی، کیفیت و زیبایی را با فرش زمرد کاشان تجربه کنید چرا که به دلیل داشتن همه این ویژگی ها، شهر کاشان یکی از قطب های اصلی تولید فرش ماشینی قرار گرفته است.

شهر کاشان جزء اولین شهرها در ایران بوده است که به تولید فرش ماشینی پرداخته است و امروزه بیش از هزاران تولید کننده در این شهر مشغول به تولید فرش های ماشینی با برندهای مختلف هستند و بر همین اساس، پایتخت فرش های ماشینی نامگذاری شده است. لازم به توجه است که یکی از این شرکت ها ، شرکت فرش زمرد کاشان بوده که قدمتی بیش از 30 سال تولید انواع فرش ماشینی را داشته و توانسته با اخذ استانداردها و گواهینامه های بین المللی یکی از برندهای مطرح فرش های ماشینی در سطح جهان شود .

شما می توانید زیبا ترین فرش ماشینی را با کیفیتی بالا و قیمتی ارزان در خانه های خود داشته باشید اما چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار بوده این است که ویژگی های فرش ماشینی خوب را بشناسید تا بتوانید بهترین فرش ماشینی درجه یک را خریداری کنید که تنوع در سبک و طرح فرش های کاشان به قدری زیاد است که دست شما نیز برای انتخاب باز خواهد بود چرا که به دلیل این تنوع بالا و وجود فرش های ماشینی مناسب قیمت بخش عمده ای از فرش های زمرد کاشان به دیگر کشور ها صادر می شود.

 

 

تأثیر تراکم فرش ماشینی روی زیبایی، کیفیت و قیمت فرش زمرد کاشان

 

یکی از مهم ترین عواملی که روی کیفیت، قیمت و زیبایی فرش های زمرد کاشان تأثیر می گذارد و مشخص کننده تمامی این عوامل بوده تأثیر شانه و تراکم در فرش های زمرد  کاشان است. فرش های ماشینی زمرد کاشان با شانه و تراکم های مختلف بافته می شوند که هر چه میزان شانه و تراکم در فرش بالاتر برود قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

انواع شانه و تراکم در فرش های ماشینی

 

1- فرش 350 شانه ماشینی

2- فرش 500 شانه تراکم 1500

3- فرش 700 شانه تراکم 2550 تا 3000

4- فرش 1000 شانه تراکم 3000

5- فرش 1200 شانه تراکم 3600

6- فرش 1500 شانه تراکم 4500

 

تاثیر شانه فرش ماشینی روی قیمت آن

 

بیشترین شانه فرش ماشینی که تاکنون بافته شده، فرش 1500 شانه با تراکم 4500 است که ظریف و ریز بافت هستند و از جهت ظاهر به فرش دستباف شباهت زیادی دارند. پس می توان گفت اگر به فرش دستباف علاقه مند هستید و بودجه کافی برای خرید آن ندارید، می توانید فرشی با شباهت زیاد به آن یعنی فرش 1500 شانه یا فرش 1200 شانه با قیمت کمتری تهیه کنید.

- فرش 700 شانه معمولا حدود 20% از فرش 500 شانه قیمت بیشتری دارد.

- فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارد.

- فرش 1200 شانه معمولا حدود 10% از فرش 1000 شانه قیمت بیشتری دارد.

- فرش 1500 شانه معمولا حدود 40% از فرش 1200 شانه قیمت بیشتری دارد.

 

نوع بافت انواع فرش ماشینی

 

یکی دیگر از مهمترین عواملی که روی کیفیت فرش ماشینی خوب تأثیر گذار است و به اصطلاح بنیان یک فرش ماشینی خوب و درجه یک را تشکیل می دهد نوع دستگاه بافت فرش ماشینی است که فرش های کاشان با دستگاه های پر طرفدار و بی نظیر شونهر، واندویل، تکسیما بافته می شوند که این دستگاه های بافت فرش ماشینی هیچ گونه آسیبی به بافت فرش ها وارد نمی کنند و فرش های اصیل کاشان با نخ خاب و تار و پودی منظم و یکدست بافته می شوند.

 

 

نخ آکریلیک فرش ماشینی

 

بهترین نوع نخی که در بافت فرش های ماشینی کاشان بافته می شوند نخ آکریلیک است چرا که این نخ دارای دوامی بسیار زیاد بوده و رنگ پذیری بی نظیری دارد که بسیار به نخ پشم طبیعی در بافت شباهت دارد.

نخ آکریلیک در هر نوع فرش ماشینی که بافته می شود باعث بالا رفتن کیفیت و دوام آن فرش می شود جوری که کیفیت فرش های تراکم بالا لوکس نیز با بافته شدن با نخ آکریلیک بالا رفته و به همین دلیل به فرش های دستبافتگونه کاشان معروف شده اند که فرش های بافته شده با نخ آکریلیک در برابر حرارت، پاخور، نور مستقیم آفتاب مقاوم هستند و قابلیت برگشت پذیری بی نظیری دارند.

 

رنگ فرش در دکوراسیون کلاسیک

 

چیزی که باعث شده است تا همگان برای تکمیل دکوراسیون خود از فرش کلاسیک استفاده کنند این است که فرش های کلاسیک دارای طرح زمینه هایی با تنوعی بسیار زیاد می باشند. اغلب طرح های فرش کلاسیک جدید بدون لچک و ترنج هستند، مانند فرش طرح افشان که از این فرش می توان در منازل سبک مدرن و کلاسیک استفاده نمود چرا که فرش های طرح افشان دارای گل های بهم پیوسته با بوم های شلوغ و خلوت می باشند که استفاده از رنگ های خنثی مانند نقره ای و رنگ های تناژ طوسی، رنگ های لایت باعث شده است تا طرح زمینه شلوغ فرش های کلاسیک با رنگ های لایت آنقدر به چشم نیاید و از قالی کلاسیک برای منازل سبک مدرن نیز استفاده کنند.

فرش رنگ کرم

رنگ کرم نیز یکی از رنگ هایی است که در زمان های قدیم نیز اکثر فرش ها را با این رنگ می بافتند که فرش رنگ کرمی اغلب فضای منزل را گرم و کوچک تر نشان می دهد اما تناژ های رنگی دیگر فرش کرمی، فرش کرم لایت، کرم چرک و فرش کرم صدفی می باشد که فرش کلاسیک کرم لایت برای منازل مدرن با رنگ زمینه خنثی مناسب می باشد.

فرش سرمه ای و لاکی

این دو رنگ بیشترین بافت را در فرش های کلاسیک و اصیل ایرانی داشته اند که زیبایی فرش هایی با رنگ تند در خانه هایی با متراز بزرگ و سبک کلاسیک تنها زیبا و مناسب می باشد. فرش سرمه ای و لاکی تنها زمانی زیبایی و جلوه ای خاص به خود می گیرند که طرح بوم قالی پر باشد و جنس نخ بافته شده در فرش کلاسیک سرمه ای آکریلیک هیت ست شده بدون پرز باشد تا بوم فرش به وضوح دیده شود. اغلب فرش های کلاسیک اگر با رنگ های تیره و بوم شلوغ و با شانه و تراکم بالا بافته شوند طرح فرش با زیبایی بیشتری به چشم خواهد آمد.

فرش طوسی و نقره ای

رنگ طوسی یکی از رنگ های بسیار زیبا و جذاب در دکوراسیون کلاسیک و مدرن می باشد و چیزی که باعث شده است تا این رنگ بسیار مورد توجه قرار بگیرد تناژ های رنگی بی نظیر طوسی می باشد که نقره ای نیز زیر مجموعه ای از رنگ طوسی می باشد. اگر فرش های کلاسیک با رنگ طوسی و یا نقره ای بافته شوند قالی جلوه ای خاص و بسیار زیبا نیز به خود می گیرد. فرش کلاسیک نقره ای رنگ هایی خنثی می باشند که خرید فرش کلاسیک با رنگ خنثی برای انواع سبک های دکوراسیونی که بعد از چند سال می خواهید تغییر سبک بدهید نیز مناسب خواهد بود.

 

مزایا و معایب خرید فرش ترک ماشینی

 

فرش های ترکیه ای دارای ویژگی های خاصی همانند دیگر فرش های ماشینی می باشند و معایبی در مورد فرش های ترک ماشینی نمی توان ذکر نمود که تنها این را باید بدانید که فرش ترک یا با نخ آکریلیک بافته می شود و یا نخ هایی مثل ویکرون که مسلما کیفیت نخ آکریلیک بسیار عالی تر می باشد و قیمت فرش ترک آکریلیک نیز بالاتر است.

- رنگ زمینه فرش ترک لایت و خنثی می باشد و به همین دلیل این فرش ماشینی با انواع سبک دکوراسیون با رنگ بندی های مختلف به آسانی ست می شود.

- اگر سخت پسند هستید به سمت خرید فرش ترکیه ای بروید! آن قدر تنوع طرح و سبک در فرش ترکیه ای کاشان بالا می باشد که دست شما را برای انتخاب باز گذاشته ایم.

- به دلیل داشتن رنگ زمینه غالب روشن، اگر از این فرش در منازل خود استفاده کنید متوجه می شوید که فضا را بزرگتر از حد معمول نشان می دهند.

- فرش ترکیه ای به دلیل بافته شدن با نخ های درجه یک و هیت ست شده فاقد پرزدهی می باشند و این عدم پرزدهی باعث شده تا فرش ضد حساسیت باشند.

- فرش ترکیه ای بافته شده با رنگ های خنثی و گاها نسبتا تیره فرش هایی هستند که نگران کثیف شدن آن ها نخواهید بود و از طرفی شستشوی این فرش بسیار آسان می باشد.

 

 

و در کلام آخر :

 

فرش را اینترنتی و ارزان با پرداخت بودجه کم بخرید

 

بهترین راه موثر برای کاهش هزینه فرش، خرید از فروشگاه اینترنتی فرش زمرد کاشان است. فروشگاه آنلاین ، هزینه های زیاد فروشگاه های فیزیکی را ندارند و فرش را مستقیم از کارخانه عرضه می کنند که به همین علت می توانند فرش را با قیمت کمتر و مناسب تری به شما بفروشند و مهم ترین دلیل مناسب بودن قیمت در فروشگاه های آنلاین رقابت بسیار زیاد بین شرکت ها و کارخانه های تولید فرش ماشینی است به طوری که هر کدام سعی می کنند فرش های خود را با ارئه مشخصات با پایین ترین قیمت ممکن به مشتریان ارائه کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایند.

بنابراین خرید فرش ماشینی از فروشگاه های آنلاین بهترین خرید با مناسب ترین قیمت است چرا که بودجه کمتری برای خرید فرش ها باید پرداخت کرد. ما اصولا خرید فرش های گران قیمت با تراکم بالا را توصیه می کنیم که به صورت مستقیم از درب کارخانه صورت بگیرد تا قیمت فرش ماشینی کمتر شود.


نویسنده : شرکت فرش زمرد کاشان

منبع : شرکت فرش زمرد کاشان

کلمات کلیدی: فروش فرش ماشینی کاشان ، فرش زمرد کاشان ، تراکم فرش ماشینی ، قیمت فرش ماشینی ، نوع بافت ، نخ اکریلیک فرش ماشینی ، رنگ فرش ، فرش ترک ماشینی ، فروشگاه اینترنتی فرش زمرد

برچسب ها: